Rodania

logo, huisstijl & website

De uitdaging

Een merk dat al meer dan 80 jaar bekend staat voor kwaliteit kent het belang van evolutie. Alleen door continu te vernieuwen kan men een vaste waarde blijven. De productlijnen, afzetmarkten, technieken en materialen moeten constant aangepast worden aan de behoeften van de tijd. Maar wat met het logo? Dat was de initiële vraag. Kunnen we het logo verjongen zonder de waarde en herkenbaarheid ervan te verliezen?

De oplossing

Ons team zag de restyling van het logo slechts als een basis van waaruit de volledige huisstijl vernieuwd zou worden. Het resultaat was een nieuwe brandguide die toegepast werd op een reeks basiselementen van de huisstijl. Een stevig pakket waarop het marketingteam van Rodania vlot verder kon bouwen binnen duidelijk omschreven lijnen. Ook de nationale en internationale websites werden volledig vernieuwd en weerspiegelen nu de hoge kwaliteitsstandaard waar Rodania voor staat.

Chilli baseerde zich op het huidige logo en lettertype
van Rodania om van daaruit een nieuw sans-serif font te creëren.

De wijzers van het horloge werden uitgepuurd.
De dikte van de typografie, de spatie en de rondingen werden allemaal uitgetest op echte uurwerkplaten
om zeker te zijn dat alle details zouden passen op de kleine bruikbare ruimte die men heeft op een horloge.
Het logo kreeg een jongere uitstraling en is zo meer afgestemd op de veranderde doelgroep.

2. huisstijl

3. website

De nieuwe website van Rodania was niet alleen een grafische, maar ook een technische uitdaging. Chilli ontwikkelde 3 sites in 3 verschillende talen, waarop de 500 producten in 50 verschillende categorieën vlot weergegeven konden worden, net als de 1500 verdelers in 120 landen. De website werd gebouwd met ExpressionEngine, waardoor de mensen van Rodania alle data eenvoudig zelf kunnen aanpassen en beheren.

Wat onze klanten zeggen

Dit project was een grote uitdaging, maar we zijn heel tevreden met het prachtige eindresultaat.

Julie Haspeslagh / Marketing Manager Rodania