Aerosleep: Not a game!

gepost op 15-05-2014

AeroSleep ontwikkelt slaapproducten voor de allerkleinsten. De producten van AeroSleep zorgen ervoor dat uw baby vrij kan ademen, in een veilige en gezonde slaapomgeving.

Het project

Een belangrijk onderdeel van de marketingstrategie van AeroSleep was de ontwikkeling van een tool om potentiële klanten te leren kennen en met hen te communiceren. Op die manier kan AeroSleep hen informeren over nieuwe producten en promoties, en hen handige tips geven. AeroSleep vroeg Chilli een online game te ontwikkelen waar bezoekers een vraag moeten beantwoorden en kans maken om een maandelijkse prijs te winnen.


De uitdagingen

  • Meerdere marketingcampagnes, elk met hun eigen doelgroep.
  • 11 landen en 7 talen (uitbreidbaar).
  • Verschillende URL’s die verwijzen naar dezelfde codebase maar met diverse instellingen.
  • De gebruikersdata verzenden naar een extern Email Marketing Systeem (EMS).

Hoe?

Bij Chilli gebruiken we graag ExpressionEngine (EE) als basis voor onze websites. ExpressionEngine is een krachtig en flexibel CMS gebaseerd op het CodeIgniter-framework. 
Het is dan ook geen verrassing dat we bij de ontwikkeling van deze game kozen voor EE. Een belangrijke vereiste van het project was dat het mogelijk moest zijn om verschillende doelgroepen aan te spreken met elk verschillende instellingen. De instellingen zaten in een eigen entry per campagne. Per entry gebruikten we een campagne-ID.


De campagneID kon op twee manier gebruikt worden. 

  • Deelnemen kon enerzijds via een AeroSleep-krasbiljet dat de deelnemer in de winkel had ontvangen. Gewoon even het laagje wegkrassen en dan kon de code gebruikt worden om deel te nemen.
  • Deelnemen kon anderzijds ook via een link. Daarbij moest de deelnemer geen code invullen, want die werd aan de URL gekoppeld.

AeroSleep is actief in een groot aantal landen, dus de game moest vertaald worden. Daarvoor maakten we gebruik van de module Publisher van BoldMinded. Dat is een krachtige uitbreiding op ExpressionEngine, waarmee de gebruiker gemakkelijker een groot aantal talen kan beheren.

Om AeroSleep een krachtige en flexibele oplossing aan te bieden, schreven we een module met een settingspagina waar de mensen van AeroSleep een domeinnaam kunnen linken aan een specifiek land en een specifieke taal, en eventueel ook aan een campagne-ID. Op die manier hebben ze volledige vrijheid om nieuwe domeinnamen te linken aan een taal en de bezoeker op de juiste startpositie binnen het spel te brengen.

Een interessant en tof project om aan te werken; de klant is tevreden en daar doen we het uiteindelijk voor!

terug naar overzicht.