Maison de Bruges

logo, huisstijl & signalisatie

De uitdaging

Maison de Bruges is een nieuw merk dat artisanale confituur produceert met het oog op verdeling in speciaalzaken en hotels. De uitdaging bestond erin een nieuw artisanaal product te vatten in een overheerlijke huisstijl die in het oog springt in het winkelrek. Bijkomend was er ook de vraag naar een verpakking die enerzijds vernieuwend is qua concept en anderzijds een tijdloze en gezellige uitstraling heeft.

De oplossing

Er werd een duidelijk logo ontworpen dat de nadruk legt op het 'meesterlijke' aspect van het product en dat subtiel verwijst naar Brugge en België. Het kwam er ook op aan de geschikte basisverpakking te selecteren en vervolgens een sleeve te ontwikkelen die het product perfect tot zijn recht laat komen in het winkelrek.

2. huisstijl

'Ik wil gewoon de beste, lekkerste en (h)eerlijkste confituur maken.'

- geert fonteyne -

Wat onze klanten zeggen

Wij zijn zéér overtuigd van de competenties van Chilli als grafisch bureau en zijn trots op de uitstraling van ons merk.

Geert Fonteyne & Michèle Jonckheere