NTGent

logo, branding & web

De uitdaging

Een nieuw seizoen onder leiding van Johan Simons vroeg een scherpe en vernieuwende huisstijl. Een stijl die op alle niveau’s eenduidig en puur kon worden doorgetrokken. Een visueel concept met een bindende visuele factor tussen publiek en instituut. Een polyvalente plank die de juiste tools omvat om eenduidig te communiceren

De oplossing

Het ontwerp van een logo dat meteen ook de grafische lijnen trekt voor elk huisstijlelement. Een perfecte blend van scherpe grafiek en karakterbeelden van topfotografen Stephan Vanfleteren, Anton Corbijn en Jules August geeft NTGent een bijzonder herkenbare uitstraling die mooi in lijn staat met de filosofie van dit internationale Theater.

2. Huisstijl

abcdefghijklmnopqrstuvwxyz
123456789

Een gepersonaliseerd font trekt een duidelijke lijn doorheen de communicatie.

Een theater van glas.

Internationaal meertalig en multidisciplinair.

Wat onze klanten zeggen

NTgent koos zeer bewust voor Chilli. Weinig blabla, maar steeds een visueel overtuigend resultaat.